Model uçak yapımı


Maket yapmasamda uzaktan çok zevkli geliyor. Bu model uçak yapımı sitesinde çok güzel tasarımlar var. Örneğin aşagıdaki orda anlatılmış. Komplike olanların yanında çok basit tasarımlı uçaklar da mevcut.Basit bir eğitim uçağı için Uçağın eğitim uçağı olabilmesi öncelikle yavaş uçuşa elverişli olmasını manevralarında da yumuşak ve kontrol edilebilir olmasını gerektiriyor. Buradan yola çıkarak kanat yükünün düşük olduğu üstten kanatlı bir model planladım. Aslında bütün plan kırımla biten günün sonunda eve dönerken kafamda oluştu. Aynı akşam ise elimde yeterli malzeme olduğu için uçağın ciddi bir bölümünü tamamladım.Normal bir çalışma ile 1 günde tamamlanabilecek bir model çıktı ortaya.Kullanılan malzeme :Yarım tabaka 6 mm depronYarım tabakanın da altında 3 mm depron2 adet 4 mm çapında karbon çubuk3 mm kontraplak10x10x145 mm gürgen ya da çam motor tutucu çıtaHafif çıta (Gövde içinde kullanmak için)2 mm çaplı silindirik çıta (Kanat lastiklerini tutturmak için)İniş takımı için uygun telYapıştırıcıPlanını ve yapım aşamasını sizlere aktarmaya çalışacağım modelin benim kullandığım ekipmanlarla uçuş ağırlığı 456 gr. Bu ağırlığın 175 gr.lık kısmı gövde ve kanadın ağırlığı. Uçağın uçuş ağırlığı kullanılacak motor, esc, alıcı ve servolara göre değişebilecek.Uçak 3 kanal radyo istiyor. Eleron, elevatör, gaz. Uçağı 130 watt lık fırçasız motor ve 1550 mA 12-15C lipo ile uçurdum, redüksiyon 1/5, pervane ise 11x7 idi. Pil dayanımını ölçmek için mümkün mertebe düşük hızda uçuş yaptım ve tam 25. dakika doldu ve yorgunluk başladı indirmeye karar verdim, aynı anda pil bitti. Yani tam 25 dk.lık uçuş gerçekleşmiş oldu. Daha düşük akım çekecek daha düşük güçte ve hafif bir motorla bu sürenin daha da uzayacağını düşünüyorum. Daha düşük hatveli ufak bir pervaneyi de denemek gerekir. Bu motorla çeyrek gazda kullanmak yeterli oluyor.Uçak oldukça stabil uçuyor. Tam bir eğitim modeli diyebiliriz. Hafif rüzgarlarda da problem çıkartmıyor.Devamı ve detaylı bilgi için: http://www.modelci.net/