Sağlık için yürüyüş

En kolay spor yürüyüş.
Gerçi sahilyolunda çektiğim fotografta yürüyüş yapanların ortasında kocaman bisiklet yolu var ama Istanbulda yıllar once yapılmış bu yol dışında bir daha bisiklet yolu yapılmadı sanıyorum.
Sehir icinde bisiklet kullananlara da sürücüler pek saygı göstermiyor.
O zaman fırsat bulun yürüyün.
Anadolu yakasında sahil yolu yürümek içiin güzel. Yada fırsatım yok diyorsanız sehir icinde gieceginiz yerlere yürüyerek gidin.
Insan vücudu harekete göre dizayn edilmiş. Sabit durdukça problem çıkıyor :)
Hareketsiz durunca kilo alırsınız, bence su içsem yarıyor diyenler hareket miktarlarını bir kontrol etsinler. Yada daha önceki zayıflama yazıma baksınlar :)

Yürüyüşün yararları:
  • Dayanıklılıgı ve enerji seviyesini geliştirir,
  • Kan dolaşımını yukseltir,
  • Kalp ve akciger sagligina iyi gelir,
  • Kilo kaybina ve vucut yagının azalmasına yardımcı olur,
  • Gundelik yasamin stresini azaltir.
Dünyada günde 10.000 adım yürümek gerekir deniyor. Ama 7000 bile idare eder :)
Bi tane adımsayarınız (pedometre) varsa ölçebilirsiniz. Gerçi bunlarda çok iyi ayar yapmak gerekiyor, dogru göstermiyor.Yoksa da yürüyüş yollarında kaç km oldugu yazıyor. Onu adım boyuna bölün.

Yada mevcut durumda 1000 adım bile atmıyosanız size 2000 adım bile kardır.
:)
Tabi doktor kontrolunde bi problem yoksa sağlık için yürüyün.